Г ерманските производители предлагаха голямо моделно разнообразие, което обогатяваха допълнително с различни каросерии и варианти. Но през последните няколко години фокусът (и с право) се измести към ефективността и икономията на разходи. Това означава, че компаниите опростяват гамата и изваждат от обръщение част от моделите си, оставяйки малко място за нишови такива.
Тази тенденция е ясно изразена. Mercedes-Benz например пенсионира CLS, BMW премахна „шестицата“, а Volkswagen Arteon изчезна като седан от САЩ и като Shooting Brake от Европа.
Audi тръгва по същия път, като седанът A4 сега се преражда в по-големия седан A5. Преди време компанията обяви, че A6 ще стане A7, но преди дни се отказа от това си решение. Новото Audi A6 е планирано да дебютира това лято, което може да означава лоша новина за името A7.
Motor1 Germany пише, че от Audi не обмислят да има нов A7 Sportback. Това би имало смисъл, като се има предвид, че настоящият A7 Sportback споделя платформата си с предстоящия скоро да се прероди A6. Най-вероятно ще бъде спрян и китайският седан A7L.
Второто поколение A7 Sportback дебютира в началото на 2018 г., последвано от фейслифт в средата на 2023 г. Предлагаше бензинови двигатели с мощност между 265 к.с. в 45 TFSI и 630 к.с. в RS 7 Performance. Има и plug-in хибриди със системна мощност от 299 и 367 к.с., предлагаше се и широка дизелова гама от 204 к.с. (40 TDI) до 344 к.с. в S7 TDI.